SKRIVET: 2011-04-21, kl 13:05:32 | PUBLICERAT I: Ida

En vanlig dag på jobbet...

Vilken kaos dag jag hade på jobbet i tisdags! Dagen började med att min manager sa att jag såg gravid ut. (Ändå sitter jag här och mumsar i mig godis. Äsch, de här med att vara smal kommer ändå aldrig bli min grej.) Och typ de första jag gjorde var att hoppa in bakom baren och ge en kund för mycket växel tillbaka, vilket min kollega så fint påpekade först när min manager inte var i närheten. Hon försäkrade mig även om att de är ett misstag vi alla har gjort. Tänkte då att de kanske var bäst att hålla mig borta från baren, så jag började ta beställningar och springa med mat istället. Jag skulle servera två förrätter till ett bord på uteserveringen, men i samma sekund jag tog steget ut på uteserveringen tappar jag all mat på marken. Framför mig hade jag en enda sörja av friterad fisk, sås och krossat porslin. I ryggen hade jag min manager som asgarvade, de gjorde även gästerna vars mat låg på marken. De var bara att gå in i köket och berätta för snyggkocken att jag kastat hans mat på marken. Jag kunde inte hålla mig från skatt, han såg tyvärr inte lika road ut...   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback